Vad tycker du om seminariet/eventet?

Företagen uppskattade seminariet/eventet. De tyckte att det var ett bra upplägg. Några saknade vissa företag i juryn, som var mer deras målgrupp. Man saknade att inte vara på plats. P.g.a pandemin, så var allt digitalt.

Hur tycker du att pitcharna funkade?

Företagen upplevde att pitcharna fungerade bra, ok med tiden. Ett företag svarade att de inte var redo just då. Idag har de en bredare palett av nya produkter och skulle vilja göra om sin pitch. Ett företag upplevde att de inte blev lika taggad av att pitcha när man sitter på distans.

Tycker du att detta är en bra metod att presentera innovativa lösningar?

Ett företag tyckte att det skulle vara fler företag och jurymedlemmar. Och att man har mingel efteråt, så man kan prata vidare. Man tycker att det är ett bra komplement till övrigt marknadsföringsarbete. Ett annat företag tyckte att det kanske inte är enskilda aktiviteterna som ger resultat, utan att många event gör att kunden så småningom får upp intresset för produkterna.

Hur har det gått sedan Bio-pitchen? Har ni fått några kontakter/affärer med någon i juryn?

Ett företag har fått avtal med StenaMetall. Erhållit nya kunder t.o.m. utomlands. Ett annat hade fått kontakt med en av jurymedlemmarna, men det ledde inte till någon affär. Och ett tredje uppgav att de inte fått någon kontakt, men att hjälper dem vidare framöver, när de tar nya kontakter. Ett företag höll på att färdigställa sin första fabrik. Man upplever att dessa aktiviteter ger nog mer än vad man tror.