Årsmöte i lokalavdelningarna i Örebro
Nu är det årsmötessäsong i lokalavdelningarna. Årsmötet ska hållas någon gång mellan 15 oktober och 30 november 2020. Här hittar du allting du behöver inför, under och efter årsmötet. Observera att du ska fylla i såväl valrapport som verksamhetsberättelse digitalt på webben. Registrerad valrapport och verksamhetsberättelse senast den 15 december är ersättningsgrundande (aktivitetsersättning till lokalavdelningen).
Två platser på hemsidan för dig som är förtroendevald
På den här sidan (via lrf.se/arsmote) finns information och dokument inför årsmötet som alla som besöker sidan kommer åt. Medlemmar, förtroendevalda och övriga intresserade kan läsa och skriva ut dokument.
Men vissa saker ska bara du som är förtroendevald komma åt och ha möjlighet att redigera. Därför finns Mina uppdrag, där vi har samlat verktyg som underlättar i arbetet kring årsmötet. Här krävs inloggning eftersom du bland annat kan: Registrera valrapport, skapa verksamhetsberättelse och hämta medlemslistor. Under Relaterat här till höger kan du läsa mer om vad Mina uppdrag är.
Dokument och underlag till årsmötet:
Brev och checklista inför årsmötet
Tips till årsmötet och verksamhetsåret
Hämta medlemslistor (kräver inloggning)
Föredragningslista
Föredragningslista för kommungrupp
Protokollmall till konstituerande styrelsemöte
Hälsning från Palle Borgström - LRFs förbundsordförande
Hämta och fyll i verksamhetsberättelse (kräver inloggning)
Arbetsordning LRFs kommungrupper
Stadgar LRFs lokalavdelningar (gäller de med brutet räkenskapsår/årsmöte på hösten)
Möjlighet att beställa digitalt möte
Det är bara förtroendevalda som kan beställa utskick och det gör avdelningen via beställningsformuläret här. Numera kan du som är förtroendevald logga in via Bank-id. I år finns möjligheten att hålla digitalt årsmöte. Läs mer om hur du beställer ett Teamsmöte (som man också kan ringa in till).
Covid-19
Rekommendationer för fysiska möten med anledning av Covid-19
§ 12 - Hållbarhetsfilm och quiz
Behöver du filmen som fil (600 MB), mejla karin.madsen.wessman@lrf.se
Utmärkelser
Information kring sammanslagning
Åtta steg för sammanslagning.pdf
Föredragningslista för sammanslagning
Efter årsmötet:
* Fyll i din valrapport digitalt. (kräver inloggning)
* Lämna in verksamhetsberättelsen digitalt (kräver inloggning)
Tips för överlämning till ny styrelse.pdf
* Registrerad valrapport och verksamhetsberättelse senast den 15 december är ersättningsgrundande (aktivitetsersättning till lokalavdelningen).
Kontaktperson
Har du frågor kontaktar du Karin Madsen Wessman på 010-184 43 47 eller karin.madsen.wessman@lrf.se.