Först ut att ha årsmöte bland LRF-ungdomarna var LRF ungdom Halland. En del valde möjligheten att närvara digitalt, vilket fungerade utmärkt. Denna gång hölls årsmötet på Skårs Gård i Gällinge och Dina försäkringar stod som huvudsponsor under kvällen.

Cecilia från regionstyrelsen var ordförande under stämman och skötte detta galant, samt berättade om deras arbete och ville ha input i hur samverkan mellan ungdom och regionstyrelse kan bli ännu bättre framåt. Det kom in flera bra förslag på verksamhetsprioriteringar för 2021 och Oliver från Riks berättade om hur de har jobbat under året. Två motioner behandlades: “Våra institutioner är till för oss” och “Forskning för verkligheten”.

Sofia Warefelt lämnade över klubban som ordförande och Robin Arvidsson tar nu över som ny ordförande. Sofia Warefelt, Emma Svensson och Matilda Lindvert avgick och blev avtackade för sina insatser under åren de varit med. Nyinvalda till styrelsen blev Elvira Lund, Linus Börjesson och Johanna Bengtsson. Rikard Svensson och Martin Månsson avgick från valberedningen och blev avtackade samt Oskar Karlsson och Ellen Torstensson tillträdde i valberedningen.

Det bjöds på god mat efter stämman och vi fick lyssna på Kronogården i Björketorp, som berättade om gården, mejeriet och deras resa till att bli bönder i Sverige. Till sist fick vi prova på olika sorterglass från Kronogården och i nuläget tillverkar de glassar i hela 35 olika smaker. Detta var mycket gott och uppskattat av alla.

Jennie Dannegren
Ansvarig för LRF Ungdomen i LRF Västra Sverige