LRFs kommunikationssatsning till konsumenter om mat och klimat har minst sagt rivstartat. Under lanseringsveckan har omkring tusen personer gått in och gillat Facebooksidan - Maten ska kännas bra i magen, där alla budskap i konceptet publiceras och över 35 000 personer har nåtts av budskapen.

Inläggen och filmklippen om klimatsmart svenskt kött från gris och nöt i koppling till den låga antibiotikaanvändningen inom djurhållningen i Sverige har nått ännu bredare. Inläggen fick särskild uppmärksamhet under europeiska antibiotikadagen i veckan som gick, i skrivande stund har filmklippet och infografiken – köp inte kotletten i säcken setts av drygt trettio tusen personer.

Med Maten ska kännas bra i magen vill LRF ha dialog med konsumenter som är intresserade av mat och hållbarhetsfrågor och som vill veta mer om hur klimatsmart svensk mat produceras. LRF vill berätta vad man som konsument kan få men också ge tillbaka till klimatet, till samhället och matproducenterna om man väljer svenskproducerad, närproducerad och lokalproducerad mat.

Här kan du läsa mer om kommunikationssatsningen som LRF för att fler konsumenter ska välja mat från Sveriges bönder.

Mer info om Maten ska kännas bra i magen

Följ och gilla gärna Facebooksidan - Maten ska kännas bra  magen. Välkomna!
https://www.facebook.com/matenskakannasbraimagen