Små förändringar - stabil styrelse

Det blev inte så stora förändringar i styrelsesammansättningen under årsmötet, som hölls digitalt via Teams under lördagskvällen. Filip Axelsson föreslogs som ordförande för det kommande året av valberedningen och så blev det.

- Jag känner mig hedrad av att få fortsatt förtroende. Vi har både stora möjligheter och utmaningar framöver vilket ska bli väldigt spännande att få ta tag i tillsammans med styrelsen, säger Filip Axelsson, omvald ordförande i LRF Ungdomen Sydost.

Ronja Björkqvist - ny styrelseledamot

Ny i styrelsen är Ronja Björkqvist, Köpingsvik, Öland. Ronja är känd inom LRF Ungdomens riksstyrelse där hon är ledamot så nu får ungdomarna i Sydost ett erfaret tillskott i sin regionala styrelse.

Ronja Björkqvist.jpg
Ronja Björkkvist, ny i styrelsen

Emil Ivansson valdes till vice ordförande då Louise Pettersson, som satt på posten tidigare avgick som ledamot. Louise avtackades för sitt fina arbete i styrelsen med en virtuell applåd.

NYTT! Digitalt gårdsbesök hos Hagshultskossorna

Höjdpunkten var definitivt det digitala gårdsbesöket hos Hagshultskossorna, eller som de kallar det Kopensionatet. Carl-Johan Bertilsson och Ulrica Björnhag grundare och ägare till Kopensionatet gav oss först en intressant presentationen av företaget och vad de arbetade med och därefter fick vi följa med ut i ladugården på ett digitalt gårdsbesök.

Så här skriver de på sin hemsida: "Genom att ta tillvara den pensionerade mjölkkon, främja god djuromsorg och öppna landskap med biologiskt mångfald kan den medvetne restauranggästen uppleva svensk matglädje i kvadrat."

Carl-Johan Bertilsson och Ulrica Björnhag

Du kan kolla in Hagshultskossorna och Kopensionetet här https://hagshultskossorna.se/ och även på Instagram https://www.instagram.com/hagshultskossorna/

Missade du årsmötet?

Här kan du läsa du läsa årsmötesprotokollet!

Här kan du se Ronjas presentation av sig själv, hennes arbete i riksstyrelsen och vad som är på gång där!

Här kan du se presentationen av Hagshultskossornas verksamhet

Här kan du följa med på det digitala gårdsbesöket hos Hagshultskossorna - OBS! Mycket grynig video pga. tekniska teknikaliteter :)