Årsmötet hölls på Löfwings Krog & Kafé i Broddetorp fredagen den 10 november. Kvällen började med middag sedan årsmötesförhandlingar. Under mötet så avhandlade vi tre motioner varav två skickades vidare till LRF Ungdomens riksstämma, och en motion skickades vidare till LRF Västra Götalands regionstämma.

Det var med vemod som vi avtackade fyra härliga styrelsemedlemmar. Susan Larsson och Maja Mårtensson som har suttit i tre år och Sophia Franzén och David Johansson som har suttit i ett år. Vi önskar dem stort lycka till i framtiden!

Vi har nu välkomnat fyra nya styrelsemedlemmar och det ska bli riktigt kul att lära känna och involvera dem i styrelsearbetet.

Kvällen avslutades med lagtävlingar där vi korade de ”Bästa Bönderna”.

Tack alla som kom och förgyllde kvällen!

Verksamhetsplanen för 2018 är under arbete. Vi ska sammanställa våra planer och de förslag vi fått under året och årsmötet. Sedan kommer vi presentera en preliminär plan.

På måndag kickar vi igång med vårt första styrelsemöte. Den nya styrelsen består nu av:

Ordförande Catrin Gustavsson, Edsvära (25 år). Maskinförare på Bjertorps Egendom.

Frida Andersson, Synnerby (26 år). Jobbar på en mjölkgård i Norra Härene.

Niklas Svensson, Härjevad (20 år). Maskinförare och djurskötare på en grisgård i Edsvära.

Johan Larm, Hangelösa (20 år). Jobbar just nu på en mjölkgård i Nya Zeeland men återvänder till Sverige lagom till vårbruket.

Nya i styrelsen:

Linus Lidberg, Flistad (24 år). Jobbar på sin fars gård där de bedriver mjölk, kött och spannmålsproduktion.

Patrik Holmgren, Varv (26 år). Jobbar på Nötcenter Viken.

Amanda Karlsson, Stenstorp (22 år). Djurskötare på Nygården vid Brunnhem.

Jack Estreen, Synnerby (29 år). Traktorförare på Bjertorps Egendom.

Missa inte Studiebesök på Dalsjöfors slakteri den 12 december och Julbordet på Lumber & Karle den 13 december.

Vi hörs, ha det fint!

Styrelsen för LRF Ungdomen Skaraborg