Hållbara produkter från jord- och skogsbruket är en del av framtiden. LRF har därför öppnat en arena där entreprenörer möter marknaden med nya produkter. Bästa pitch får en garanterad match. Årets upplaga kan du se den 15 april.

Det är andra året som LRF arrangerar ”Pitch and match goes bio – Gröna innovationer för en hållbar marknad”. Denna upplaga blir helt digital och kan därmed möta en storpublik från hela landet.

Eventet är unikt eftersom det är första gången vi får se produkter som ännu inte kommit ut i någon större omfattning på marknaden. Det vi ser i dag kan komma att bli standard i en snar framtid eller en storsäljare i varje hushåll.

Här är finalisterna

Isotimber, JL Kemi; Ekolution, Biosorbe, Jordinnovation, och Woodbe.

Inledningstalar gör Anna-Karin Hatt, VD och koncernchef för Lantbrukarnas Riksförbund

Förra året såg vi konstruktionsvirke i lättviktsmaterial, framtagna ur cellulosa. Rengöringsmedel med vassle som bas och en nedbrytningsbar markväv.

Vem som lyckas övertyga juryn från Ahlsell, Kesko, Granngården och NCC ser vi på torsdag eftermiddag.

Varmt välkomna till ett heldigitalt event den 15 april klockan 13:00-15:30

Här är länken för dig som tittare

Eventet finansieras delvis av Jordbruksverket och EU genom projektet ”Pilotprojekt - Förnybar energi och innovativa biobaserade råvaror”