Sedan den 16 maj kan du få din medlemsfaktura i Kivra. Här har vi samlat och svarat på de vanligaste frågorna om hur det fungerar med Kivra.

Till sidomenyn

Jag har Kivra, betyder det att fakturan kommer dit? 

Det beror på. Om du hittills fått fakturan i brevlådan så kommer den automatiskt till Kivra i stället.

Om du hittills fått fakturan till internetbanken eller via mejl så kommer den fortsatt göra det. Kontakta LRFs Medlemsservice för mer info om hur du ändrar var din faktura ska hamna och/eller betalas. 

Till sidomenyn

Kommer jag kunna betala fakturan i Kivra? 

Ja, fakturorna är möjliga att betala i Kivra genom deras betaltjänst. Det innebär att pengarna dras från det bankkonto som du själv valt i tjänsten. 

Digitala fakturor och räkningar i Kivra

Till sidomenyn

Vilka andra utskick från LRF kan komma till Kivra? 

Utöver medlemsfakturan kommer följande utskick kunna gå till Kivra:

  • Medlemsavisering för medlemmar Autogiro
  • Faktura för deltagande på aktivitet

 

Till sidomenyn

Finns det några begränsningar? 

Fakturor som skickas till en mottagare som har ett organisationsnummer (ej personnummer) kan för tillfället inte få fakturan till sin ”Kivra för företag”-brevlåda. Men det är något som kommer gå att göra inom kort.

Till sidomenyn

Hur ansluter jag till Kivra? 

Du kan skapa en digital brevlåda hos Kivra både som privatperson och för ditt bolag. Det gör du på www.kivra.se  

Till sidomenyn

Hur gör jag för att sluta få fakturan till Kivra? 

I dina inställningar när du är inloggad på Kivra kan du avanmäla utskick från LRF. 

Till sidomenyn

Vad händer med fakturapåminnelser? 

Vi kommer även fortsatt skicka påminnelser postalt och via e-post. 

Till sidomenyn

Jag har Autogiro, hur påverkas jag? 

Har du autogiro kommer detta fortsätta som tidigare. Årligen skickar vi ut en avisering om kommande medlemsperiods dragningar. Om du tidigare fått detta i brevlådan så kommer det hamna i Kivra (gäller bara om du är ansluten till Kivra)