Du hör av dig till oss på LRF Medlemsservice när du har frågor om ditt medlemskap eller dina förmåner och rabatter. Du kan också beställa ansökningsblanketter och informationsmaterial, samt få information om vart du ska vända dig för att få hjälp i ett specifikt ärende.

Till sidomenyn

Skapa ärende

Här kan du hitta svar på vanliga frågor eller lägga ett ärende till oss.

Om du hamnat i fel företagskategori eller om din verksamhet blivit större/mindre kan du enkelt uppdatera till rätt på denna sida

 

Om du vill flytta ditt medlemskap till ditt bolag behöver du skapa ett ärende till oss, eller kontakta oss genom de andra kontaktvägar som visas nederst på sidan.

Ange uppgifter om bolaget

Om du vill byta medlemskategori från personmedlem till företagarmedlem eller tvärtom, så gör du det enklast genom att skapa ett ärende här nedan. Observera att bytet sker från och med nästa medlemsperiod. 

 

För att ändra huvudmedlem i ditt medlemskap behöver du kontakta oss genom att skapa ett ärende i detta formulär. Ange namn på den person som skall bli ny huvudmedlem. Befintlig huvudmedlem kommer göras om till associerad medlem om inget annat anges.

Du kan själv lägga till en associerad medlem här på lrf.se genom att gå till medlemsansökan på följande sida

Vill du värva en medlem? Kul! Genom att värva en vän får du både du och din vän ett presentkort.

Läs mer på denna sida: Värva en vän 

Information om LRFs medlemsmodell hittar du på denna sida

 

Vid frågor om din faktura hittar du svar på de vanligaste frågorna på denna sida.

 

 Information om genomförda betalningar av din avgift hittar du på denna sida
Information om olika sätt att betala medlemsavgiften finner du på denna sida

 

 

Tidningen skickas ut via tidningsbud eller brevbärare beroende på var du bor. 

Om du inte fått tidningarna kan du göra en anmälan om utebliven tidning på denna sida

Vid flytt uppdateras adressen automatiskt utifrån SPAR. Om du vill ha en tillfällig adress för medlemstidningarna är du välkommen att kontakta oss genom formuläret nedan 
Ja, som företagar- och personmedlem får du tidningarna Land, Land Lantbruk och Land Skogsbruk till både brevlådan och digitalt. Som associerad medlem (f.d. familjemedlem) kan du läsa tidningarna digitalt. Mer information om tidningarna hittar du på denna sida
Ja, som företagar- och personmedlem får du tidningarna Land, Land Lantbruk och Land Skogsbruk till både brevlådan och digitalt. Som associerad medlem (f.d. familjemedlem) kan du läsa tidningarna digitalt på denna sida
Om du har övriga frågor angående våra medlemstidningar är du välkommen att kontakta oss genom att lägga ett ärende här. 

Medlemskort skickas ut varannan vecka till de medlemmar som betalat sin avgift sedan förra utskicket gjordes. Medlemmar på samma adress får kortet i samma försändelse

 

Om du har laddat ner appen LRF Medlemsrabatter skickas inget fysiskt medlemskort ut eftersom du har det i appen. Vill du beställa ett medlemskort gör du det enkelt på denna sida.
Du kan beställa ett nytt medlemskort på denna sida.
Om du har övriga frågor angående medlemskortet är du välkommen att kontakta oss genom att lägga ett ärende här. 
Adressändring - välj fråga

Vi uppdaterar adresser automatiskt veckovis via folkbokföringsregistret SPAR, så om du flyttar så behöver du inte göra något allt.

Du kan även uppdatera dina uppgifter på Mina sidor.

Du kan uppdatera dina uppgifter på Mina sidor.

Dina uppgifter
Till sidomenyn

Kontaktvägar till Medlemsservice

Du får snabbast och bäst hjälp genom att lägga ett ärende i formuläret ovanför

Du kan också nå oss på följande sätt: 

Till sidomenyn

Öppettider

Måndag-fredag klockan 8.00-16.00
Dag före röd dag klockan 8.00-12.00

Avvikande öppettider:

  • Dan före dopparedan (23/12): 8.00 - 15.00
Till sidomenyn

Vi på Medlemsservice

Vi som hjälper dig är

Birgitta Wallgren, Maria Fredriksson, Marie Brandt, Agneta Bouchaoui, Torbjörn Axelsson, Liza Hogen och Ann Åslund

Senast uppdaterad: 2025-12-02