"Leva upp till kundernas förväntningar..."
Beijers butik i Strängnäs har haft en fin utveckling det senaste året. LRF Samköp ställde några frågor till Laila Carlsson som är butikschef där.
Vad gör att du trivs på Beijer?
Härliga kollegor, kundrelationerna och leva upp till kundernas förväntningar tillsammans med personalen. Ingen dag är den andra lik vilket gör arbetet väldigt roligt och omväxlande.
Vad är unikt med Beijer?
Hantverkarbarometern som har tagits fram nyligen https://hantverkarbarometern.se/. En plattform där Sveriges hantverkare kan uttrycka åsikter om branschen, samhällsutvecklingen och andra viktiga frågor.
Har ni någon specialistkompetens?
Vi har ingen direkt specialistkompetens, istället satsar vi på bredden inom bygg och försäljning på anläggningen i Strängnäs.
Många arbetar med hållbarhetsfrågan, vad jobbar ni med nu?
Först vill jag säga att hela Beijer är ISO 14001-cerifierat. Utöver det kan nämnas:
- Vi sorterar vårt avfall och i Strängnäs har vi fått bort osorterat avfall helt
- Vårt virke och våra skivor är till största del FSC/PEFC märkt för en hållbar byggmiljö
- Vi utbildar våra säljare i hållbart byggande
- Lokalt arbetar vi med att minska avfallet än mer genom att rea ut eller skänka bort skadat virke eller skrivmaterial till kunder, skolor och föreningar
Vad köper du alltid med dig från Beijer?
Jag köper alltid spolarvätska!